Wednesday, March 9, 2011

~ KEKECEWAAN DI SAAT KEPUTUSAN YANG POSITIF ~

SUMBER GAMBAR EHSAN DARI PUSAT SUMBER GOOGLE

KEKECAWAAN satu ungkapan yg paling tepat untuk aku mulakan dalam entri ni.... KENAPE AKU KECEWA? adooii.... didalam proses pengambilan POLIS untuk jawatan KONSTABEL LELAKI.. yang aku harapkan sgt x menjadi kenyataan tp ape bleh buat kalau dah takdir kena terima dengan hati terbuka menerima kehendak Ilahi....tp x seperti kawan aku.. 5 kali mencuba x lepas2 ape masalahnya? die ok jeh atau mungkin budak2 lain yg mempunyai kabel sebesar  terowong SMART kat kolompo 2? atau mungkin yg pakai kabel ni nak cukupkan kuota berat sebelah atau memilih kroni kroni sendiri ??? mungkin rezeki diorang untuk masuk polis pakai kabel dan xnk berpijak pada dunia yg nyata mengharap bantuan kabel kabel  tidak berpijak pada atas kaki sendiri x mcm aku... cool rileks xyah guna kabel main terjah sorang sorang mengharap pada kelulusan dan aktiviti korikulum semasa di bangku sekolah tp x mengapa kali ni aku cube untuk kali kedua untuk mencapai objektif aku dan tujuan hidup aku dengan cara aku sendiri bak kata org sarawak ' agi idup agi ngelaban' satu ungkapan yg aku sering teringat maksudnya membuat aku terus maju

ps: pada pakcik polis selamat bekerja : p

1 comment:

  1. ape jenis kekecewaan yg positif??
    mcm aku, kdg2 terpikir, kenapa tuhan uji aku??
    apa hikmahnyer?? apa yg aku dapat??
    tapi.. berbekalkan iman yg masih berbaki,
    aku percaya.. ALLAH TAHU APA YANG AKU TAK TAHU...
    so moral of the story, xperlu persoalkan kekecewaan.. juz selalu berusaha melakukan yg terbaik

    ReplyDelete